مصرف داده ها و ترافیک IP تا سال 2021 به 3 زتابایت می رسد: به نقل از سیسکو

مصرف داده ها و ترافیک IPروز به روز درحال افزایش است و در بین انواع داده ها، ویدئو دارای بیشتر میزان استفاده در میان کاربران است. این انقلاب به واسطه تلویزیون های مبتنی بر اینترنت خواهد بود.
تا سال 2012، 82 درصد ترافیک IP تمام مصرف کنندگان بصورت ویدئویی خواهد بود و این رشد به دلیل پخش زنده و سرویسهای پخش زنده شرکتهایی همچون فیس بوک، یوتیوب و توئیتر است.
درعین حال، اینترنت تبدیل به بخش بزرگی از اساس نحوه انجام هرکاری شده است و تا سال 2021، ترافیک به میزان
3.3 زتابایت رشد می کند. این میزان درمقایسه با ترافیک اینترنت سال 2016 به میزان سه برابر است.
آمار حاصل از شرکت گوگل، پیش بینی خود را از روندهای اینترنت منتشر کرده است. طبق محاسبات سیسکو، تا سال 2021 میلادی، 27 میلیارد دستگاه و اتصال در سطح جهان وجود خواهد داشت و هر شخص،حدود 3.5 دستگاه متصل به اینترنت خواهد داشت.
در حال حاضر،تعداد دستگاه های متصل به اینترنت برای هر فرد، 2.3 دستگاه است. حجم داده های مصرفی هر کاربر با افزایش ارتباطات اینترنت، افزایش می یابد. در سال 2012، مصرف داده ها توسط هر نفر حدودا 13 گیگابایت در سال بود. این میزان در سال 2016 حدودا به 35 گیگابایت رسید.

مصرف داده¬ها و ترافیک IP تا سال 2021 به 3 زتابایت می رسد

مصرف داده¬ها و ترافیک IP تا سال 2021 به 3 زتابایت می رسد

در ادامه، برخی از نکات مهم در این گزارش سیسکو را بررسی می کنیم:

اینترنت اشیا

روند اشیاء متصل به هم درحال افزایش است. نیمی از 27 میلیارد دستگاه متصل به اینترنت در سال 2021، دستگاه های اینترنت اشیا خواهند بود. به گفته ی سیسکو ، رهبری اینترنت اشیا در دستان بخش پزشکی خواهد بود و رشد 30 درصد سالانه را خواهد داشت.
ویدئو
محبوبیت ویدئو، یک نیروی عمده در جهان امروزی ما است و برطبق آمار، در سال 2016، 73 درصد ترافیک IPو مصرف داده ها مربوط به ویدئو بوده است. پیش بینی شده این درصد تا سال 2021 به میزان 82 درصد برسد. یکی از دلایل افزایش مصرف داده ها، پخش زنده خواهد بود.
همچنین در سال 2021، پخش زنده ویدئویی دارای سهم 13 درصد میزان داده های مصرفی کاربران خواهد بود. این درصد گرچه اندک است، اما افزایش زیادی نسبت به حال را نشان می دهد. میزان پخش زنده ویدئویی بااستفاده از اینتینت در سال 2021 نسبت به سال 2016، 15 درصد خواهد بود. این افزایش، باعث ایجاد فرصت مناسب برای تولیدکنندگان محتوا می شود.
علاوه براین، یکی از عوامل افزایش استفاده از اینترنت، تلویزیونهای اینترنتی خواهد بود. براساس گزارش سیسکو، خانه ای که فقط از اینترنت استفاده کند، 117 گیگابایت ترافیک اینترنت تولید می کند. حال اگر این خانه در کنار اینترنت، تلویزیون پولی را نیز استفاده کند، تنها 63 گیگابایت ترافیک تولید خواهد کرد.

همچنین بخوانید  تفاوت بین سوئیچ و روتر چیست؟

وای فای نقش زیادی خواهد داشت

براساس پیش بینی سیسکو، در سال 2021 وای فای نقش عمده ای در ترافیک اینترنت ایفا می کند. همچنین، 53 درصد دسترسی اینترنت ازطریق وای فای خواهد بود. شبکه های موبایل و اینترنت کابلی نیز به ترتیب دارای سهم 20 درصد و 27 درصد خواهند بود.
استفاده از وای فای خانگی و هات اسپات ها افزایش می یابد و تعداد آنها به 541.6 میلیون در سال 2021 می رسد. چین با دارا بودن 176 میلیون نقطه دسترسی، بیشترین میزان دسترسی به اینترنت را فراهم خواهد کرد. پس از چین، ایالات متحده با 86 میلیون نقطه دسترسی به اینترنت خواهد بود.

حملات DDoS افزایش خواهد یافت

برطبق گزارش سیسکو ، میزان حملات DDoS تا سال 2021 افزایش یافته و به 1.2 گیگابیت بر ثانیه خواهد رسید. با این میزان حمله می توان بسیاری از سازمانها را آفلاین کرد. این حملات هنگامی که در اوج خود هستند می توانند تا 18 درصد ترافیک یک کشور را اشغال کنند.
در حال حاضر، نرخ افزایش حملات DDoS با نرخ گسترش ترافیک اینترنتی به یک میزان و برابر است. تعداد حملات DDoS در سال 2021 به 3.1 میلیون حمله خواهد رسید.